Planowane inwestycje drogowe

Budowa linii tramwajowej na Górkę Narodową

Spełnią się oczekiwania mieszkańców Krakowa, którzy oczekują wygodnej i szybkiej komunikacji miejskiej na północy miasta, 22 maja 2017r. podpisano umowę na realizację linii tramwajowej, która połączy Krowodrzę Górką z Górką Narodową.

Przetarg na to zadanie wygrało konsorcjum firm INTERCOR i TOR-KRAK. Realizacja inwestycji zajmie 42 miesiące, nowe torowisko zostanie oddane do użytku już w 2020 roku. Pięciokilometrowa trasa poprowadzi przez osiedla Krowodrza Górka, Prądnik Biały, ul. Pachońskiego, ul. Bociana do Górki Narodowej.

Inwestycja obejmuje m.in. budowę i rozbudowę torowiska tramwajowego wraz z budową (przebudową) przystanków tramwajowych, peronów i zatok autobusowych oraz budowę sieci trakcyjnej. W zakres prac wchodzi także przebudowa pętli tramwajowo-autobusowej Krowodrza Górka, budowa pętli tramwajowo-autobusowej Górka Narodowa z budynkiem dworcowym, który będzie harmonijnie połączony z zadaszeniem nad peronami autobusowymi, dojściem do budynku oraz strefą wejściową od strony peronów, a także budowa trzech parkingów w systemie „P&R”: w rejonie pętli tramwajowej Krowodrza Górka, przy skrzyżowaniu z ul. Pachońskiego oraz przy pętli końcowej Górka Narodowa.

W ramach inwestycji zostanie także uruchomiony obszarowy system sterowania ruchem, który będzie odpowiadał za to, aby tramwaj miał pierwszeństwo na skrzyżowaniach. Ponadto inwestycja zakłada wykorzystanie najnowocześniejszych technik budowy torowisk, a mianowicie tzw. torowiska zielonego z wykorzystaniem mat wibroizolacyjnych, które przyczynią się do zniwelowania drgań wywołanych przejazdem pojazdu szynowego, w tym do wyciszenia hałasu.

 

Więcej informacji

Przebudowa al. 29. Listopada

Al. 29 Listopada zostanie przebudowana na odcinku 2,6 km. Po zrealizowaniu inwestycji będą po dwa pasy w każdym kierunku, powstaną ścieżki rowerowe, a miejscami także buspasy. Inwestycja zwiększy przepustowość alei przy wjeździe do miasta. Przebudowa obejmie odcinek od ul. Opolskiej do granic miasta. Inwestycja zostanie zrealizowana w dwa lata, zakończenie prac planowane jest na przełom 2019 i 2020 roku. Jest to duże przedsięwzięcie, które wymaga starannego przygotowania. Oprócz rozbudowy alei, obejmie także przebudowę dwóch obiektów kolejowych, więc będzie to kosztowne zadanie, ale bardzo cenne dla mieszkańców.

Aby ułatwić zjazd ze skrzyżowań, zostaną wydzielone pasy do lewoskrętu lub drogi serwisowe. Wszystkie przejazdy przez jezdnie zyskają sygnalizację świetlną. Parametry drogi zostały dostosowane do istniejących potrzeb i natężenia ruchu. Ponadto po obu stronach ulicy powstaną ciągi piesze i ścieżki rowerowe. Natomiast na odcinku od pętli tramwajowo-autobusowej do granic miasta zostaną wydzielone dodatkowo buspasy.

Więcej informacji

 

 

Budowa północnej obwodnicy Krakowa

Mieszkańcy Krakowa oraz Wielkiej Wsi i Zielonek mogą zapoznać się z wstępnymi koncepcjami przebiegu Północnej Obwodnicy Krakowa (POK). Do początku przyszłego roku ma być gotowa koncepcja programowa dla obwodnicy. Później będzie już można rozpisać przetarg na projekt i budowę. Z kategorii Kraków Pacjenci mówią o cudzie. Zabieg sprawia, że słyszą Pacjenci mówią o cudzie. Zabieg sprawia, że słyszą Budują parking w Bieżanowie.

Kolejne utrudnienia w ruchu tramwajów Budują parking w Bieżanowie. Kolejne utrudnienia w ruchu tramwajów Pierwsze z zaplanowanych prezentacji i spotkań z mieszkańcami już się rozpoczęły. Mieszkańcy mogą się zapoznać z wstępnymi projektami dla POK na odcinku węzeł Modlniczka – węzeł Mistrzejowice. Dokumenty są już dostępne Urzędach Gmin: Wielka Wieś i Zielonki. Od 4 maja przeglądać można je będzie w Urzędzie Miasta Krakowa, na os. Zgody 2 w Referacie Planowania Rozwoju Systemu Transportu, pok. 206A, natomiast od 5 maja 2017 r.

Więcej informacji